Аплікація рибка: 120 фото ідей, схем, шаблонів та малюнків. Урок виготовлення рибки з листя, тканини та кольорового паперу

Аплікація рибка своїми руками поетапно: шаблони для малюків та середньої групи. Вчимося, як зробити з листя та паперу (120 фото ідей)

Аплікації для дітей – захоплююче та корисне заняття. Приносить море приємних вражень, вирішує освітні завдання. Тому батькам чи вихователю краще підготуватися перед заняттями.

Важливо не тільки вибрати тему, але й дотримуватися рекомендацій певних методик виконання завдань. Для кожної вікової категорії дітей використовуються різні підходи. Далі обговоримо поетапно весь процес аплікації рибка.

Нюанси в методиці

Вихованець у дитячому садку нагадує диригента. Вибирає програму, знає партії музикантів, переробляє партитуру. Вміло керує всім оркестром, щоби твір звучав гармонійно.





























З дітьми аналогічна ситуація: вихователь планує теми аплікацій; підбирає матеріали; складає план занять.

Зрештою виходить вернісаж для батьків. Усі малюки зайняті колективною творчістю. Отже, розберемо кожен пункт поетапно.

Мета

Навчальні заняття передбачають досягнення конкретних результатів.

У разі аплікацій з дітьми (6-7 років) маються на увазі наступне:

  • Уміння користуватися клеєм та різним папером (тонким, товстим, кольоровим, картоном);
  • У момент вирізування задіяна моторика, рух очей і рук. Дітям доручають вирізати за заздалегідь виділеними фрагментами;
  • Прищеплення відчуття композиції;
  • Розвиток навичок індивідуальної та колективної діяльності;
  • Розвиток мовних здібностей. У процесі роботи дитині необхідно ставити питання вихователю, якщо виникли труднощі, і радитись зі своїми товаришами у групі;
  • Розширення меж розуміння дитини про світ тварин.

Матеріали

При виборі робочих матеріалів відштовхуйтеся від поточних умінь дитини.






Папір

З цим матеріалом діти знайомляться ще до дитячого садка. Батьки читають дитині казки, перегортаючи сторінки гарної книжки. Навчають дитину правильно користуватися ножицями.

Разом розфарбовують розмальовки. Якщо недостатньо часу на збір матеріалів, варіант із папером найзручніший. У підготовчих групах деякі діти досягають вражаючих результатів, виготовляючи аплікацію зі звичайного паперу.

Зверніть увагу! Вчені, які вивчають психологію дітей (віком від 1 до 6 років), заявляють: навчати навичкам вирізування ножицями з паперу слід з 1,5-2 років. Таким чином, виробляється концентрація уваги, тренується моторика, розвивається логіка.

Картон

З цим матеріалом стикається більшість малюків. Можна використовувати матеріал різної густини (тонкої або товстої). Діти вже давно вміють згинати та різати картон.

Тканина

Можна використовувати частково, особливо як великі елементи для основного виробу. Наприклад, це може бути вода. Звісно, ​​вирізати матеріал самостійно діти не зможуть. Важко вирізати рівно, матеріал сипеться.

Потрібна певна спритність. У цьому можуть допомогти батьки або вихователь, які зробили великі заготовки та шаблони наперед для всієї групи.

Дитині можна доручити домашнє завдання — вирізати щось із тканини під наглядом батьків.

Пластилін

Напевно, найулюбленіший матеріал усіх малюків. Діти віком 6 років вміють не тільки крутити кульки або скручувати «ковбаски», а створювати повноцінні фігури у вигляді різних морських каменів. Пластилін чудово піддається формуванню, приклеюється та відклеюється кілька разів.

Природні матеріали

Використовуються каштани, листочки, камінці та інше.У дитини такі предмети мають бути в обмеженій кількості. Інакше малюк втратить увагу до основної роботи.

Юному працівникові необхідно приклеїти морський камінчик або водорості рівно. І слідувати одному шляху у складанні композиції.

Декоративні елементи

В якості таких речей можуть бути намистинки, паєтки або стрази. Такі предмети необхідно надавати групі в обмеженій кількості. Інакше виникне проблема, описана у попередньому пункті.

Таким чином у дитини формується власний смак та відчуття міри. Малюк зможе знайти відповідне місце декоративній деталі.














Техніка

Красива аплікація залежить від кількості матеріалів та техніки застосування. Діти віком 6-7 років, напевно, знайомі з підводним світом. Знають, як виглядають акваріуми та рибки; малювали підводних жителів чи прикрашали. Тому роботу можна трохи урізноманітнити. Далі вчимося робити своїми руками, впроваджуючи різноманітні матеріали.

  • Використовуйте об’ємні елементи з паперу.Це може бути риби чи інші істоти з підводного царства. Тут застосовується техніка орігамі.
  • Невеликі деталі із пластиліну. Наприклад, малюк може зліпити мальків. Якщо дитина вже раніше стикалася з цим матеріалом, їй буде легко надалі цілеспрямовано з нею взаємодіяти.
  • Для луски риб використовується мозаїка з крупи (гречка, манка або пшоно).
  • Застосовуються елементи стрічкової аплікації, що виготовляються методом хороводу — одночасно вирізуються та зв’язуються між собою.
  • Для колажів використовуються зображення з журналів або наклейки.

Особливий підхід до кожної дитини

Під час дошкільної підготовки процес освіти потребує індивідуального підходу. Якщо одна дитина посидюча, варто їй доручити вирізування елементів з картонного паперу.

А ось справжньому непосиді доручіть приклеювати деталі композиції. Таким чином, гучна дитина задіяна в колективній діяльності і не нудьгує за довгим вирізуванням аплікацій.

Формування робочих фронтів залежить від кількох аспектів:

  • Темперамент. Не підганяйте повільного малюка, мотивуючи його словами «Всі вже впоралися!».
  • Підготовка. Не кожна дитина з батьками займається вдома аплікаціями чи іншими цікавими заняттями. Тому в групі не кожен малюк подужає певні завдання.
  • Ініціатива. Не перечте малюкові, якщо замість моря він бажає малювати рибок.




Про мотивацію

Існує один відомий вислів: «Як корабель назвеш, так він і попливе». Мотивація дітей влаштована аналогічно. Як дитину спонукаєте, так вона і працює.

У цьому випадку використовується кілька методів ефективного спонукання.

  • Бесіда. Ефективний метод настроїти продуктивну діяльність. Наприклад, поставте кілька запитань: Де живуть рибки? Куди їх поселимо — удома чи у групі? Говоріть з дітьми від обличчя тварин, надягнувши на руку ляльці якогось звірятка.
  • Загадки. Інтригують та розвивають спосіб мислення.
  • Зображення. Дітям потрібен наочний приклад розуміння.Щоб дитина змогла зліпити рибку, покажіть фото аплікації рибка.
  • Презентація. Покажіть невеликий слайдовий ролик паралельно розповідаючи про підводний світ.
  • Історії. Розкажіть про золоту рибку, щоб спонукати діточок створити подібний прототип. Це чудовий спосіб підняти рівень мотивації.

Складіть план

На заняття виділяється не більше півгодини.

Кожен етап навчання розбивається на кілька аспектів:

  • Мотиваційний процес – 5 хвилин.
  • Роз’яснення основного завдання — 3 хвилини.
  • Робота із заготівлями — 10 хвилин.
  • Трихвилинна перерва.
  • Продовження трудової діяльності – 5 хвилин.
  • Рефлексія – 5 хвилин.












Фото аплікації рибка